
Tego, jak pozycjonować sklep internetowy pracownicy agencji interaktywnej uczą się każdego dnia. Aby strona znalazła się na górze wyników wyszukiwania, najlepiej polegać na usługach specjalistów, którzy poprzez dogłębny research i doświadczenie zawodowe zapewnią nam oczekiwane rezultaty. Jeżeli jednak najpierw chcesz sam zasięgnąć wiedzy na temat pozycjonowania, oto kilka najważniejszych jego elementów.
Dokładny audyt i systematyczne analizy
Na początku musisz dowiedzieć się, jakie są silne i słabe strony Twojego sklepu internetowego. Oprócz oczywistej dbałości o jakość sprzedawanych produktów powinieneś sprawdzić, czy serwer, na którym znajduję się Twoja witryna, dostosowany jest do prowadzenia działalności e-commerce. Upewnij się, że żaden link nie prowadzi do pustego okna, a informacje o sprzedawanych towarach są zrozumiałe i widoczne. Kiedy zaczniesz wprowadzać działania SEO (o których będzie mowa w kolejnych akapitach), trzymaj rękę na pulsie i stale kontroluj wzrosty oraz spadki popularności w wyszukiwarce nie tylko Twojej strony, ale również Twojej najbliższej konkurencji.
Słowa kluczowe
Zbadaj dokładnie, jakie frazy wpisują użytkownicy wyszukiwarki, kiedy chcą znaleźć produkty oferowane przez Twój sklep. Następnie upewnij się, że znajdują się one w opisach produktów i adresach url. Dobrym sposobem na podwyższenie swojej rozpoznawalności w sieci jest prowadzenia bloga firmowego, na którym omawiane w krótkich wpisach będą tematy z branży, którą się zajmujesz. Uważaj jednak na to, aby tworzone przez Ciebie treści były oryginalne i uważaj na duplicate content, szczególnie przy opisach produktów.
Optymalizacja
Jeżeli Twój sklep internetowy ładuje się dłużej niż 5 sekund, możesz mieć niemal 100% pewności, że nie dojdzie do transakcji. Dlatego upewnij się, ile czasu zajmuje Twojej stronie zaprezentowanie landing page, nie dodawaj grafik o dużej pojemności i zadbaj o adekwatny opis alt. Dzięki niemu będziesz widoczny również w wyszukiwarce grafik Google, a to zwiększa Twoją szansę na pokazanie się potencjalnym klientom.
Linkowanie
Oprócz poprawnych przekierowań, między kartami w obrębie Twojej strony, zadbaj także o linkownie zewnętrzne. Udostępniaj linki do swojego sklepu na witrynach o podobnej tematyce i z dobrą reputacją. Doda to mocy Twojemu sklepowi i będzie on lepiej postrzegany przez boty Google. Poskutkuje to wyższą pozycją w Google Search. Nie stroń również od social mediów, które są świetnym miejscem na tworzenie tzw. virali.
Wersja mobilna
Prawie każdy ma przy sobie na co dzień telefon, ale laptopa już niekoniecznie. Dlatego zadbaj o porządną wersję mobilną swojego sklepu, na której w łatwy i szybki sposób będzie można dokonać kupna produktu. Google w pierwszej kolejności indeksuje strony z wersją na smartfony i dzięki temu podbije Twoją widoczność w wyszukiwarce.
Jeżeli te działania okażą się nieskuteczne lub nie będziesz umieć sam ich wykonać, skontaktuj się z agencją marketingową z długim stażem na rynku.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@mikepetrucci