Jeśli prowadzisz firmę, zapewne wiesz, że jej obecność w internecie jest niezbędna do zdobywania nowych klientów. Jednak samo posiadanie sklepu internetowego lub witryny prezentującej usługi nie jest wystarczające. Żeby zapewnić swojej marce widoczność, warto zainwestować w działania marketingowe. Sprawdź, z jakimi kosztami wiąże się kampania reklamowa Google Ads.
Koszty reklamy w Google Ads
Reklama Google Ads pozwala na samodzielne decydowanie o tym, ile środków przeznaczymy na kampanię. Elastyczność modelu płatności PPC (pay per click) polega na ustaleniu stawki za każdorazowe kliknięcie reklamy. Dzięki temu, jako właściciel kampanii, możesz w pełni kontrolować wydatki oraz ostateczną sumę środków, które chcesz przeznaczyć na działania marketingowe w formie Google Ads.
Na budżet dzienny i miesięczny wpływa przede wszystkim rzeczywiste CPC (cost per click), czyli współczynnik efektywności reklamy. CPC oznacza stosunek kosztów włożonych w emisję reklamy do liczby kliknięć w daną reklamę. Kolejnym czynnikiem warunkującym nakład finansowy na kampanię jest wielkość rynku, na którym będzie prowadzony przekaz reklamowy. W Google Ads stawka ustalana jest na poziomie słów kluczowych, czyli fraz wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę Google. Słowa kluczowe różnią się w zależności od branży, ponieważ muszą odpowiadać profilowi działalności Twojej firmy. Zaprojektowana w ten sposób reklama zyskuje szansę wyświetlenia się użytkownikowi, jeśli ten wpisze zapytanie dotyczące usług lub produktów oferowanych przez Twoją firmę.
Wielkość budżetu kampanii Google – od czego zależy?
Dla potrzeb kampanii ustala się budżet dzienny. Google może go przekroczyć o 20% w skali dnia, jednak nie przekracza zaplanowanego budżetu miesięcznego. Czynnikami, które mają kluczowy wpływ na całkowity koszt kampanii oraz koszt kliknięcia są:
- Branża – im popularniejsza, tym większy nakład finansowy,
- Zasięg – kampanie lokalne są tańsze, niż kampanie kierowane na cały kraj,
- Harmonogram – możesz sprecyzować, w jakich godzinach i dniach Twoja reklama będzie miała szansę wyświetlić się użytkownikom,
- Koszt kliknięcia – deklarujesz maksymalną kwotę, jaką możesz zapłacić za kliknięcie.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@blankerwahnsinn