Strony www, które często pojawiają się w innych miejscach w sieci, są doceniane przez wyszukiwarkę i wyświetlane użytkownikom. Linkowanie wewnętrzne sprzyja natomiast strukturze serwisu. Dzięki temu roboty skanujące stronę z łatwością rozpoznają jej strukturę i dowiadują się, jakie treści w obrębie witryny są najważniejsze.
Etapy pozyskiwania zagranicznych leadów
Jeśli zastanawiasz się jak pozyskiwać zagraniczne leady w IT, przedstawiamy etapy działań marketingowych, które należy wdrożyć, by zdobyć nowych klientów.
- Na pierwszym etapie powinieneś skupić się na przygotowaniu wartościowych materiałów, które można przekazywać odbiorcom – zarówno w formie contenu edukacyjnego, czy poradnikowego, jak i podczas przedstawiania klientowi oferty. Content, który zachęci do współpracy, to z pewnością e-book, white paper, raport, czy case study, które może przygotować firma.
- Drugi etap to przygotowanie i wykorzystanie odpowiedniego call to action (CTA). To zachęcenie/wezwanie do działania, które pojawia się na stronie w postaci przycisku bądź banera/tekstu, a po naciśnięciu użytkownik jest przenoszony na stronę docelową, by skorzystać z oferty i podjąć określone kroki.
- Trzeci część ścieżki pozyskiwania leadów powinna stanowić specjalnie przygotowana strona docelowa, czyli landing page. Jest to pierwsza strona, na której znajduje się pełna informacja dotycząca oferty, a na niej także formularz, przez który potencjalny klient bezpośrednio może skontaktować się z działem sprzedaży. Za pośrednictwem formularza firma zdobywa informacje na temat użytkownika, np. adres mailowy, nr telefonu itp.
Pozyskiwanie leadów poprzez oferowanie unikalnych treści jest dobrą metodą na zdobycie nowych klientów z zagranicy. Raporty czy case study w języku angielskim pełnią rolę uniwersalnych materiałów edukacyjnych. Każdy etap pozyskiwania lead’a jest ważny, dlatego powinien być precyzyjnie przygotowany. Najlepiej powierzyć projektowanie treści doświadczonym UX writerom i zadbać o przyjazny interfejs.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@olyakobruseva