Google… dzisiaj trudno wyobrazić sobie życie bez tej wyszukiwarki. To niezastąpione źródło informacji i wiedzy o świecie bliższym i dalszym. Właściciele stron internetowych zabiegają o to, aby właśnie ich witryny pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Aby przyciągnąć uwagę użytkowników, którzy wykonają ten pożądany ruch… klikną link odsyłający do strony. Czy wiesz, jak wypada Twoja strona w wynikach wyszukiwania? Dowiedz się, jak sprawdzić jej pozycję.
Specjaliści SEO na co dzień korzystają z profesjonalnych narzędzi analitycznych, kiedy dbają o pozycjonowanie. Dla nich sprawdzenie pozycji serwisu internetowego to przysłowiowa bułka z masłem. Jednak narzędzia te są płatne i wykupywanie do nich dostępu po to, aby jednorazowo sprawdzić swoją pozycję, jest po prostu nieopłacalne. Ale bez obaw! Istnieją sposoby, aby sprawdzić pozycję strony w inny sposób bez udziału Senuto, Semstorm, SeoStation i innych znanych w świecie specjalistów narzędzi analitycznych.
Analiza ręczna
Jeżeli Twoja witryna nie jest zbyt rozbudowana, możesz sprawdzić jej pozycję poprzez wpisanie w wyszukiwarce słów kluczowych, na które chcesz być widoczny w Google. Najlepiej zrobić to w trybie incognito, ponieważ wyszukiwarka ustalając wyniki bierze pod uwagę indywidualne preferencje użytkownika, takie jak lokalizacja, historia wyszukiwania, czy rodzaj urządzenia. Trzeba jednak wiedzieć i pamiętać, że analiza ręczna nie jest metodą miarodajną.
Aplikacje online
W internecie znajdziesz narzędzia, za które nie musisz płacić, a umożliwiają one przyjrzenie się pozycjom Twojej witryny. Dwa przykłady, na które warto zwrócić uwagę to Gspot i Cmonitor. Jak z nich korzystać? Wystarczy wpisać na stronie narzędzi adres swojej domeny i słowa kluczowe, dla których chcesz sprawdzić pozycje. W szybki sposób otrzymasz wyniki i przekonasz się, czy serwis jest wystarczająco widoczny w wyszukiwarce Google.
Google Search Console
GSC jest darmowym narzędziem udostępnianym przez Google. Warto do niego zaglądać po wiele istotnych informacji na temat strony internetowej. Pozwala ono również na prześledzenie pozycji strony. Jeżeli Google Search Console wyda Ci się zbyt skomplikowane, możesz podpytać specjalistę SEO, jak właściwie z niego korzystać. Przy kolejnym wejściu w GSC będziesz już wiedzieć co i jak.
Jeżeli chcesz, aby Twój biznes rozwijał się w internecie, musisz pamiętać o monitorowaniu własnej strony. Możesz to zadanie powierzyć specjaliście SEO lub spróbować zrobić to samodzielnie.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@caio