Olejki eteryczne znane i cenione są od tysięcy lat. Od zarania dziejów pełnią rolę naturalnego kosmetyku pielęgnacyjnego, który nie tylko poprawia urodę, ale i przyczynia się do lepszego stanu zdrowia. Odkąd ludzie zaczęli dostrzegać wyjątkowe właściwości olejków eterycznych, stały się one podstawą medycyny naturalnej. Pachnące, a do tego antyseptyczne i bakteriobójcze olejki stają się coraz bardziej popularne. Obecnie znajdziemy je w każdej drogerii, choć jak pokazują statystyki, częściej wybieramy się po nie do niewielkich sklepików. Dzisiaj zastanowimy się, jak wybrać najlepszy z nich.
Sprawdź opinie
Najlepiej zrobić to za pomocą Internetu. Warto przejrzeć grupy na Facebooku, które powoli przejmują funkcje forów internetowych. W tym miejscu łatwo jest zweryfikować, czy dana opinia jest wiarygodna – wystarczy przejrzeć profil danej osoby, i jeśli konto nie wygląda na fałszywe, po prostu jej zaufać. Drugim sposobem na sprawdzenie opinii jest wizytówka Google danego sklepu. Dzięki opcji komentowania możesz sprawdzić, co piszą na temat miejsca jego klientki i co więcej – obejrzeć sklep od wewnątrz. Google Moja Firma umożliwia bowiem zamieszczanie zdjęć produktów, wnętrza sklepu, pracowników, itp. Czasem nie warto wybierać się na drugi koniec miasta po kosmetyk, który jest w nieatrakcyjnym lokalu, prawda?
Zweryfikuj lokalizację
Zdarza się, że firmy rejestrują działalność w danym miejscu, a tak naprawdę nie prowadzą w nich działalności otwartej na konsumenta. Sprzedają online, a na miejscu mają tylko magazyn, albo punkt odbioru. To, czy dany sklep faktycznie istnieje również sprawdzisz za pomocą Google Maps – wystarczy, że sprawdzisz opcje, takie jak godzina otwarcia dla klientów.
Spróbuj wysłać wiadomość
Poproś o opinię na temat danego produktu u samego źródła. Zapytaj o to, co Cię najbardziej interesuje – np. jaki olejek nadaje się do Twoje cery, albo który najlepiej sprawdzi się do aromaterapii. Właściciel sklepu, któremu zależy na zadowolonym kliencie, odpisze od razu. Spróbuj wysłać wiadomość za pośrednictwem firmowego profilu w social mediach lub zostawiając komentarz w wizytówce Google Moja Firma. Tamtejsze komentarze również powinny być moderowane, a odpowiedź udzielona szybko.
Niestety, produkty do pielęgnacji sprzedawane przez Internet, nie zawsze można zwrócić. Raz użyte nie nadają się do ponownej sprzedaży, nawet jeśli wieczko olejku było tylko trochę uchylone. Dlatego warto skorzystać z dóbr Internetu w inny sposób i na podstawie opinii odnaleźć najlepszy sklep z olejkami, gdzie oprócz doradztwa znajdziesz liczne testery.
Jeśli jesteś w odwrotnej sytuacji, czyli prowadzisz sklep z olejkami i innymi produktami do aromaterapii, załóż wizytówkę Google, dodawaj zdjęcia i moderuj komentarze. Dzięki temu klienci szybko Cię znajdą.