
Digital marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie i panujące w nim zasady oraz trendy stale ulegają zmianom. Posiada jednak kilka stałych elementów i cech, które sprawiają, że jest skuteczną metodą promowania marki w sieci.
Czas
W zależności od tego, jaką formę prezentowania swojej firmy w Internecie wybierzemy, osiągnięcie zadowalających efektów można trwać różny okres. Pozycjonowanie (SEO) to skomplikowany i długotrwały proces, który prowadzony w profesjonalny i doświadczony sposób, zazwyczaj przynosi pierwsze rezultaty po około 3 miesiącach. Wszystko uzależnione jest od tego, w jakiej branży porusza się nasza marka, jak duża i silna jest nasza konkurencja, na jakie słowa kluczowe wyszukują nas użytkownicy wyszukiwarki oraz na jakim etapie budowy i w jakim stanie technicznym jest nasza strona internetowa. Dlatego wybierając metodę SEO, trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale jej efekty są długotrwałe. Jeżeli zależy nam na szybkiej widoczności w Google Search, można skorzystać z usług Google Ads, dzięki czemu po aktywacji reklamy szybko pojawimy się na górze wyników wyszukiwań. Mówiąc jeszcze o czasie, warto zaznaczyć, że marketing internetowy pozwala na pokazywanie swojej marki 24/7, a to pozwala na znalezienie nowego klienta o każdej porze dnia i nocy.
Koszta
W porównaniu z tradycyjnymi metodami marketingowymi, jak reklama w radiu/telewizji czy kolportaż, cena za usługi agencji interaktywnej jest zdecydowanie niższa. Jej koszta zwracają się po około roku do 2 lat od rozpoczęcia procesów SEO i SEM i są długotrwałe. Ich zaletą jest również to, że nie docieramy jedynie do wąskiej grupy osób, które akurat słuchają audycji, czy oglądają TV. Widoczni jesteśmy na całym świecie, jeżeli tylko ktoś wpisze frazę pojawiającą się na naszej stronie.
Forma
Digital marketing może przyjmować wiele form i uzależniony jest od potrzeb Twojej firmy. Może to być newsletter dostarczany na skrzynkę odbiorczą subskrybentów, prowadzenie profilu na platformie społecznościowej, reklamy sponsorowane lub pozycjonowanie. Konsultując się z agencją marketingową, określ dokładnie cele, jakie chcesz osiągnąć, aby dobrze dobrać formę promowania marki, pasującą do Twojej marki.
Kontakt
W odróżnieniu od pokazywania swoich reklam w mediach tradycyjnych, w sieci istnieje dwustronna relacja. Użytkownicy od razu po zobaczeniu kampanii są w stanie wyrazić swoją opinię na jej temat, a tym samym dać nam wartościowy feedback, na podstawie którego pokierujemy naszymi kolejnymi decyzjami. To również dobry moment na zaistnienie wśród społeczności online. Należy reagować na pozytywne i negatywne komentarze, tym samym pokazując, że firmę obchodzi, co sądzą o niej jej potencjalni klienci.
Określ cel, jaki chcesz osiągnąć i budżet, jaki możesz przeznaczyć na działania, które zapewni Ci marketing internetowy. Wrocław to miasto licznych agencji interaktywnych więc z pewnością znajdziesz taką, która odpowie na Twoje potrzeby.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@ciabattespugnose