
Trafienie na szczyt listy wyszukiwań to efekt licznych działań z zakresu SEO i pozycjonowania. Agencja marketingowa zatrudnia różnych specjalistów i korzysta z narzędzi analitycznych, dzięki którym jest w stanie oferować usługi na najwyższym poziomie. Chcąc nawiązać z nimi współpracę, musisz liczyć się z kosztami, jakie są z tym związane. Co zawiera cennik pozycjonowania? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.
Narzędzia
Chociaż część narzędzi SEO w podstawowej wersji jest darmowa, aby móc otrzymywać rzetelne wyniki, należy wykupić dodatkowe funkcje lub abonament w narzędziach płatnych. Najczęściej wykorzystywane narzędzia analityczne to Senuto, Google Search Console, Google Analytics KeyWord, czy Ahrefs.
Specjaliści
Nie wystarczy mieć dostępu do narzędzi, jeśli nie zatrudnia się osób, które potrafią je obsługiwać. Prawidłowe wprowadzanie i odczytywanie danych jest niezbędne do zaplanowania skutecznej strategii SEO. Aby uzyskać wiedzę ekspercką w tematyce pozycjonowania, potrzebne są kursy, szkolenia i warsztaty oraz pomoc „kolegów po fachu”. Poziom wiedzy specjalistów, powinien być analogiczny do ich zarobków. A więc płacisz za usługi kadry, przygotowanej do profesjonalnej opieki nad Twoją stroną.
Frazy
Chcąc pojawić się w TOP wyników wyszukiwarki, trzeba ustalić, jakie słowa kluczowe pasują do oferty danej firmy. Dzięki narzędziom SEO oraz specjalistom zostaną one dopasowane do Twoich produktów i usług. Dobrane frazy należy następnie tak umieszczać w opisach produktów/usług, czy tekstach blogowych, aby pasowały one do kontekstu i wzbudzały zainteresowanie czytelników. Do tego po raz wtóry potrzebni są doświadczeni copywriterzy, którzy poświęcą swój czas na budowanie wizerunku eksperta w branży dla danej firmy.
Konkurencja
Najprawdopodobniej nie tylko Ty zdecydujesz się na skorzystanie z usług agencji SEO. Cennik pozycjonowania jest dostosowany również do tego, jak dużą masz konkurencję. Ile słów kluczowych i godzin pracy potrzeba będzie, aby wyprowadzić Twoją witrynę na górę wyników? To zależy na ile popularnych lub niszowych słów, postanowisz promować swój biznes.
Na koszta, z jakimi będziesz musiał się liczyć, ma wpływ wiele czynników. Istotna jest zarówno wielkość Twojej firmy jak i agencji SEO, którą postanowisz zatrudnić. Znaczenie ma ilość słów kluczowych, na które będzie pozycjonowana strona, pozycja Twojej konkurencji na rynku, wykwalifikowana kadra SEO. W końcu same narzędzia analityczne i ich odpowiednie wykorzystywanie. Aby poznać sprecyzowany cennik pozycjonowania danej agencji marketingowej, skontaktuj się z nią i poproś o audyt Twojej witryny. To pozwoli specjalistom SEO na wycenę swoich usług, potrzebnych do wyniesienia Cię na szczyt.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@rupixen