
W skład pozycjonowania wchodzą działania, które mogą być podejmowane na stronie, ale także poza nią. Obecnie większość specjalistów SEO skupia się na wprowadzaniu zmian w obrębie witryny, ponieważ wysokiej jakości treści są od lat doceniane przez algorytm Google. Sprawdź, co różni SEO on-page od SEO off-page.
SEO on-page
Popularne w branży marketingu hasło głosi, że treść jest królem (content is a king), a każda osoba zajmująca się SEO z pewnością to potwierdzi. Rzetelne i wysokiej jakości teksty pojawiające się na blogu oraz unikalne opisy w obrębie strony, tworzą dla algorytmu Google czytelną strukturę, a to wpływa korzystnie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Specjaliści SEO preferują działania on-page, ponieważ dają one możliwość stałej kontroli i przewidywania rezultatów. Elementy, które wchodzą w zakres optymalizacji na stronie internetowej, to m.in. dobór i odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Pozwala to robotom Google zrozumieć, czego dotyczy strona, jaka jest jej tematyka i tym samym, czy warto wyświetlić ją użytkownikom poszukującym informacji po wpisaniu konkretnych fraz. Przejrzyste ułożenie treści ułatwia poruszanie się po witrynie nie tylko robotom, ale także osobom, które ją odwiedzają. SEO on-page jest najkorzystniejsze ze względów finansowych, a jego skutki łatwo oszacować. Istnieje wiele narzędzi analitycznych, które umożliwiają śledzenie prognoz dotyczących trendów w wyszukiwarce, co umożliwia wdrażanie opłacalnych zmian.
SEO off-page
Jeśli chcesz osiągnąć zadowalające wyniki same działania on-page mogą nie wystarczyć. Warto do strategii marketingowej dołączyć optymalizację poza witryną. Wszystkie elementy wpływające na pozycję w wynikach wyszukiwania, które nie pochodzą bezpośrednio z Twojej strony noszą nazwę SEO off-page. Zalicza się do nich przede wszystkim pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli tworzenie sieci odnośników prowadzących do Twojej witryny. Tzw. linkbuilding (budowanie sieci linków) powinien być skrupulatnie przemyślany, ponieważ nie każdy link jest tak samo postrzegany przez Google. Źródłami, które odsyłają do poszczególnych podstron naszej witryny, mogą być artykuły sponsorowane, artykuły zapleczowe, a także posty i wpisy w mediach społecznościowych.
Jak optymalizować stronę?
Dla skutecznej optymalizacji witryny niezbędna jest kombinacja działań SEO on-page oraz off-page. Zgodnie z najważniejszym założeniem strategii marketingowych, promocja marki powinna składać się z różnych komponentów, ponieważ jest wówczas stabilna i nie poddaje się łatwo zmianom czynników rankingowych.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@bonniekdesign