
Bez względu na to, czy prowadzisz firmę wiele lat, czy dopiero zaczynasz na rynku, marketing internetowy to podstawa dzisiejszego sukcesu. Wykorzystanie potęgi Internetu nie tylko daje nam przewagę nad konkurencją, ale umożliwia także rozwój biznesu i pozyskanie nowych klientów. Zwłaszcza pozycjonowanie e-commerce dotyczące sprzedaży w sieci jest niezbędne, aby utrzymać solidną pozycję w branży. W szybko rozwijających się aglomeracjach mieszkają ludzie, dla których marketing internetowy jest czymś naturalnym. Nawet jeśli nie zdają sobie sprawy z jego potęgi, wpływa on na nich nieustannie. Dlatego także i Ty powinieneś wykorzystać potencjał, jaki drzemie w e-commerce.
Czym w ogóle jest pozycjonowanie e-commerce?
Pozycjonowanie stron to nic innego jak działania marketingowe mające na celu zwiększenie popularności i widoczności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza Google. Jeśli posiadasz swój sklep internetowy, koniecznie powinieneś zapoznać się z tym zagadnieniem.
Jakie możliwości daje pozycjonowanie e-commerce? Oto tylko niektóre z nich:
- pozycjonowanie stron internetowych w Google
- reklama w GoogleAds z wykorzystaniem np. remarketingu
- reklama na Facebooku
- social media marketing na portalach tj. Instagram, LinkedIn, Twitter
- video marketing, np. w formie poradników, recenzji produktów
- współpraca influencerska
- mailingi reklamowe
Wykorzystanie choćby części z wyżej wymienionych elementów marketingu internetowego pozytywnie wpłynie na widoczność Twojego sklepu internetowego. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą wykorzystanie pozycjonowania e-commerce?
- Wzrost popularności – dobre pozycjonowanie e-commerce powoduje, że sklep jest wyżej w bezpłatnych wynikach, co zwiększa internetowy ruch i liczbę odwiedzin.
- Więcej odwiedzin to większy zysk – internauci klikają w link sklepu internetowego i kupują produkty.
- Korzyści wizerunkowe – wzrost zaufania do sklepu czy marki, spowodowany wzrostem liczby komentarzy i opinii.
- Długofalowy rozwój firmy – poznanie potrzeb swoich klientów i reagowanie na nie. Analityka wskaże najlepsze rozwiązania i pozwoli zmaksymalizować zyski.
Jest wiele poradników na temat tego, jak wykorzystać pozycjonowanie e-commerce. Dobrym wyjściem jest także skorzystanie z usług profesjonalnej Agencji SEO, znającej szybko zmieniający się rynek. Jeśli nadal masz wątpliwości, pamiętaj, że konkurencja nie pozostaje w tyle, a skuteczne działania marketingowe pomogły już niejednej witrynie.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@cottonbro